29 mar 2014

Nie bądź kwiatem na zwiędłej łodydze! Czyli jak dbać o skórę szyi i dekoltu?

Wiele kobiet dba o skórę twarzy, ale zapomina o pielęgnacji dekoltu, a przede wszystkim szyi. Szkoda, bo skóra tych miejsc jest szczególnie narażona na niedoskonałości urody – w tym zmarszczki. Jak zatem dbać o skórę dekoltu i szyi?


Skóra  na szyi i dekolcie jest tak samo cienka i delikatna jak na twarzy. Jest prawie pozbawiona gruczołów łojowych i z tego powodu łatwo się odwadnia. Dlatego równie szybko pojawiają się w tych miejscach zmarszczki i inne niedoskonałości, ujawniające wiek kobiety. Skóra na tych partiach ciała starzeje się najszybciej. 



Nie przesuszaj!
Przede wszystkim należy więc chronić naskórek przed wysuszeniem. Najlepiej do tego celu nadają się kosmetyki nawilżające, działające przeciwzmarszczkowo. Powinny zawierać witaminę C lub koenzym Q10. Krem (lub serum) nakłada się najlepiej wieczorem, rozpoczynając jego delikatne wklepywanie od zagłębienia między piersiami, kolistymi ruchami kierując ku górze. 

Pomocne owoce
Doskonałymi kosmetykami odżywiającymi dekolt i szyję są warzywa i owoce. Banany np. wygładzają zmarszczki. Wystarczy owoc rozgnieść na papkę, można dodać kilka kropli olejku migdałowego) i nałożyć na umytą skórę, a po 15 minutach zmyć chłodną wodą.

A może ciasto?
Do pielęgnacji szyi i dekoltu doskonale nadaje się surowe ciasto drożdżowe. Wystarczy kawałek przygotowanego do pieczenia ciasta rozwałkować na pasy odpowiedniej szerokości, owinąć jednym szyję, drugi położyć na dekolt. Pozostawić na miejscu, aż stwardnieje, czyli przez około 15 minut. Po zdjęciu pasków trzeba skórę przetrzeć sokiem z cytryny albo wklepać odpowiedni krem.




15 komentarzy:

  1. no o cieście drożdżowym nie słyszałam, to mi ceikawostka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiadomo że drożdże zalecane są jako lekarstwo przy różnych schorzeniach, np. przy pewnych chorobach skóry, cukrzycy, stanach zapalnych nerwów, rwie kulszowej i oczywiście przy trądziku.

      Usuń
  2. Dla mnie też to info o drożdżowym cieście to nowość.

    OdpowiedzUsuń
  3. super, dużo się dowiedziałam :)
    zapamiętam :)

    Pozdrawiam

    biszkopcik86.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Noo, ja niestety tak mam, że o szyi bardzo często zapominam

    OdpowiedzUsuń
  5. u mnie dbanie o szyję weszło w nawyk, jak smaruje twarz to od razu również szyję ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe porady, o tym cieście pierwszy raz słyszę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. głownie chodzi o działanie drożdzy ktore wchodza w skład ciasta....

      Usuń
  7. pierwszy raz słysze, ale warto się w to zaglębić :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ciasto drożdżowe- świetna ciekawostka, nie miałam o tym zielonego pojęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Powiem tak, rzeczywiście szyja mi się nieco sfatygowała przez lata. Na szczęście teraz po liftingu również skórę na szyi mi naciągnęli i jest dobrze :D

    OdpowiedzUsuń