24 sty 2014

Pielęgnacja włosów zimą

Zima to trudny czas dla naszych włosów, które schowane pod czapką stają się ciężkie i pozbawione blasku. Dodatkowo mróz i suche powietrze w ogrzewanych pomieszczeniach sprzyjają ich elektryzowaniu się. Jak przetrwać zimę i pozwolić naszym włosom pozostać w dobrej kondycji?


Zimowa aura sprzyja przesuszaniu włosów, stają się one  matowe i pozbawione basku. Zmiany temperatur oraz suche powietrze spowodowane ogrzewaniem pomieszczeń, czapki oraz nadmierne używanie kosmetyków do układania włosów są głównymi winowajcami przesuszeń. 

Rozwiązaniem są kosmetyki o właściwościach nawilżających. W okresie zimowych warto sięgnąć po maseczki nawilżające i odbudowujące, zarówno te ze spłukiwaniem jak i mgiełki.Trzeba unikać suszenia włosów gorącym strumieniem, by ich nie matowieć i nie doprowadzić do łamliwości. Można również skorzystać ze specjalistycznej pomocy salonów fryzjerskich, które oferują zabiegi nawilżające.

Nasze włosy niestety o wiele częściej się przetłuszczają, a to dlatego, że nosimy czapki. No cóż, zdrowie na pierwszym miejscu, ale o czuprynę też dbać trzeba. Włosy myjmy zawsze wtedy, kiedy tego potrzebują, ale używajmy raczej delikatnych szamponów, najlepiej bez parabenów (parabeny wysuszają włosy i podrażniają skórę głowy), a tylko raz w tygodniu myjmy głowę szamponami do włosów przetłuszczających się, żeby dokładnie usunąć zanieczyszczenia.
Dobrym pomysłem będzie także stosowanie tzw. suchych szamponów – zaabsorbują serum przy skórze głowy, a ty nie będziesz musiała aż tak często myć głowy i od nowa układać fryzury.

Również dieta ma wpływ na wygląd naszych włosów bo zimą zazwyczaj jemy bardziej kaloryczne posiłki, a zapominamy o lekkich warzywach i owocach, w których przecież znajdują się niezbędne dla naszych włosów witaminy i mikroelementy. Ma to, rzecz jasna, negatywny wpływ na kondycję włosów - stają się o wiele słabsze, matowe, plączą się i łamią.
Powinnyśmy zatem wzbogacić swoją dietę, szczególnie o brokuły, szpinak, brukselki i inne zielone warzywa, owoce i warzywa czerwone, żółte i pomarańczowe, czyli marchew, jabłko czy papryka, kiełki, np. pszenicy, rzodkiewki, słonecznika czy brokułów, a także orzechy i, uwaga, galaretki. Jeśli nie potrafimy zapewnić naszemu organizmowi dostarczenia wszystkich niezbędnych składników, zaopatrzmy się w kompleksowe preparaty witaminowe.

Warto również pamiętać, że cukier oraz produkty zbożowe nie sprzyjają naszym włosom.

6 komentarzy:

  1. Cześć !
    Masz świetny blog. Może wspólna obserwacja ? Pozdrawiam http://jusinx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. fajny post przydatne porady..zima nie sprzyja zdrowiu ogolem;/
    http://nattalja.blogspot.com/ zapraszam do siebie

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny blog :)
    Zapraszam również do siebie http://paulina151298.blogspot.com/
    Jeśli ci się spodoba to zaobserwuj.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy post zwięzłe i na temat. Zima a i owszem nie sprzyja noszenie czapki ale ważna tez jest głowa bo mimo wszystko 50% ciepła właśnie z ciała ucieka przez głowę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. dbam o dietę od jakiegoś czasu, nie tylko zimą :)

    OdpowiedzUsuń